Wolę pielęgnować niż malować



Ostatnio zauważyłam bardzo dużą zmianę w moim podejściu do makijażu.
Za względu na fakt, że większość czasu siedzę w domu i piszę magisterkę, po makijaż sięgam rzadko, za to kiedy już po niego sięgam chcę jak najszybciej go zdjąć.
Zaczęłam doceniać delikatne kremy bb i nakładanie odżywki do rzęs zamiast tuszu.
Moja cera znacznie się poprawiła i nie potrzebowałam do tego jakichś niesamowitych kosmetyków, za które oddałam obie nerki.
Pielęgnacja stała się dla mnie rytuałem, dzięki któremu to co daje mojej skórze wraca do mnie z nawiązką. Pokażę też co używam w danej chwili co używałam i co polecam. Zgodnie z zasadą minimalizmu staram się wykończyć produkt nawet jeżeli mi nie podpadł.
Jak to robić? To proste, no może nie do końca :)

Przedstawiam wam moją filozofię pielęgnacyjną, którą stosuję i działa ona u mnie bardzo dobrze.
Polecam jednak dostosowanie jej do siebie, bo dla każdego co innego jest ważne.




MYCIE



Krok 1. Płyn micelarny


Czyli myjemy brwi oczy i usta.
Płyn micelarny pozwoli nam zdjąć trudne do zmycia części makijażu. Kluczowe jest tu przyłożenie nasączonego wacika i poczekanie chwilę, aby płyn zaczął działać, a nie tarcie nim jak jabłek na szarlotkę. Skóra wokół oczu jest bardzo cienka i delikatna, dlatego jeśli nie chcemy mieć zmarszczek musimy się obchodzić z nią delikatnie.
Nie jestem fanką wydawania kroci na mycie twarzy ponieważ te detergenty są tylko chwilę na naszej twarzy nie ma więc co przepłacać.


Krok 2. Olejek do demakijażu


Twarz! Wylewamy kilka kropli olejku i masujemy twarz dokładnie. Potem wacikiem nasączonym wodą zbieramy nadmiar olejku z twarzy a następnie wypłukujemy twarz wodą.

Unikamy parafiny, perfum i olei rafinowanych.

Uwaga jeśli, nie lubimy olejku można zmyć całą twarz płynem micelarnym. Ważne by robić to nowym płatkiem, gdyż kosmetyki do makijażu oczu/brwi/ust są bardziej tłuste, a przecież nie chcemy tego wsmarowywać w twarz. Płyn micelarny zawsze należy zmyć wodą z twarzy.


Krok 3. Żele/Emulsje/Pianki


Do koloru do wyboru, co komu pasuje. Unikamy jednak SLSów.
Jest to ostatni krok który kończy mycie twarzy i usuwa resztki olejku.
Możemy umyć twarz dłońmi lub szczoteczkami (uważamy aby były delikatne).
Zmywamy dokładnie wodą.


  • Tołpa Dermo Face Physio Mikrobiom Cleansing Gel
  • FOREO Micro-Foam Cleanser
  • BeBeauty, Care, Sensitive Micellar Water for Dry and Sensitive Skin


I co koniec? No jeśli ktoś nie lubi swojej twarzy to tak :)
Całe to mycie pomogło nam zmyć trudny makijaż, brud oraz naturalne sebum i barierę ochronną naszej twarzy więc musimy to odbudować ;)


Krok 4. Tonik


Przywrócenie PH, przygotowanie twarzy do kolejnych kroków pielęgnacyjnych. Naturalnym PH skóry jest lekko kwaśne czyli 4,5-6 ph. Kiedy będzie ona za bardzo kwaśna, zacznie się przetłuszczać, zbyt zasadowa tworzy idealne środowisko dla bakterii skóra będzie sucha i wrażliwa.
Dlatego też dbajmy o ph i nie zostawiajmy, umytej mocnymi detergentami, skóry bez toniku.
Najlepszym dla mnie sposobem jest spryskanie twarzy tonikiem, lub wklepanie go rękami.
Użycie wacika może niepotrzebnie podrażnić nam skórę, ale przede wszystkim wchłonąć tonik, a tego nie chcemy. Poza tym wklepywanie pobudza krążenie ;)
Unikamy alkoholu.





  • AVÈNE THERMAL SPRING WATER SPRAY
  • PURE HEALS Propolis Softening Toner
  • ECO LABORATORIE Tonik głęboko oczyszczający

MASECZKI I INNE CUDA

Między myciem, a pielęgnacją, można zastosować wszystkie cuda które pomagają nam w pielęgnacji lub po prostu relaksują nas.

Ja w tym miejscu wykonuję peeling lub nakładam maseczki.
W zależności od humoru i od stanu mojej skóry wybieram nawilżenie oczyszczenie itd.





  • The Ordinary - AHA 30% + BHA 2% Peeling Solution
  • PRRETI nawilżająco-odżywcza maseczka do ust
  • Organique maski algowe
  • Silikonowa maska na maseczkę w płachcie, K!


PIELĘGNACJA


Krok 1. Esencja


Esencja to tak jakby magiczna woda, w większości ma wodnistą przeźroczystą formułę i z wyglądu niczym nie różni się od toniku. Niczym poza tym, że jest jak bomba witaminowa dla naszej skóry.
Po toniku skóra jest najbardziej chłonna, dlatego też składniki odżywcze są najlepiej przyswajane.





  • BENTON SNAIL BEE nawilżająco-wygładzająca esencja do twarzy
  • BOTANIC SKINFOOD ODMŁADZAJĄCA ESENCJA DO TWARZY PORZECZKA+LIŚĆ MORWY BIAŁEJ
  • HOLIKA HOLIKA ALOE SOOTHING GEL ŻEL ALOESOWY 99%


Krok 2. Serum


Serum jest wybierane na konkretny problem z którym chcemy sobie poradzić np. rozszerzone pory, zaczerwienienia, nierównomierny koloryt.



  • The Ordinary - Niacinamide 10% + Zinc 1% - Serum z Witaminą B3 i Cynkiem
  • Natura Estonica Sophora Japonica Hydrating Boost Face Serum

Krok 3. Lotion


Nawilżenie skóry, przywrócenie nawilżenia.
Osobiście nie jest to stały krok w mojej pielęgnacji, ale stosuję czasem żel aloesowy który pełni u mnie funkcję lotionu.


Krok 4. Krem pod oczy

Krem pod oczy pełni u mnie funkcję czysto spokoju psychicznego. Nie cierpię bowiem na sińce czy worki pod oczami (wiem szczęściara). Wolę jednak zapobiegać niż leczyć więc wklepuję sobie co nieco, oczywiście delikatnie, żeby nie uszkodzić delikatnej skóry.






  • NATURA ESTONICA BIO KREM LIFTING POD OCZY ŻEŃSZEŃ I ACAI
  • Clinique All About Eyes
  • Zrób sobie krem macerat z kwiatów arniki


Krok 5. Krem

Domknięcie skóry, zatrzymanie wszystkich dobrodziejstw, które nałożyliśmy. Krem jest jak pierzynka zatrzymująca ciepełko w łóżeczku. Krem potrafi czynić cuda.






  • Bambino, krem ochronny
  • Natura Estonica Bio Iceland Moss Face Cream
  • LUSH Enzymion Moisturizer
  • FITOCOSMETIC AQUA-KREM ULTRA NAWILŻAJĄCY DO TWARZY NA BAZIE WODY TERMALNEJ Z KAMCZATKI
  • Clinique Dramatically Different Hydrating Jelly+CONCENTRATE IRRITATION

Dorzucam jeszcze kilka moich ulubieńców przygotowujących moją twarz do makijażu.
Czasem wystarczy mi krem bb z clinique, na gorszę dni traktuję go jako primer.





  • Dramatically Different Moisturizing BB-Gel+serum podrażnienia
  • Sunrise Drop Face Oil - INGLOT LAB
  • EVELINE LASH THERAPY 8W1 SERUM DO RZĘS


Uff... to już koniec. Mam nadzieję, że relaks był pełną parą.


A teraz... DO WKLEPYWANIA !!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Snakeberry , Blogger